God kundeservice er en vigtig del af den danske kultur

God kundeservice er en vigtig del af den danske kultur

Hvad tænker du på, når snakken falder på dansk kultur og dens påvirkning på erhvervslivet? Et godt bud kunne være det danske frisind, men bestemt også noget som “den gode danske kundeservice”. Det er noget som de fleste danskere finder typisk dansk. For rigtig mange forbrugere er det afgørende, at de produkter og ydelser de køber, bliver leveret med en god kundeservice. Hvis den ikke er i orden, så risikerer producenten ikke at kunne sælge sine varer. Men hvad skal der egentlig til for at yde god kundeservice? Det er vores klare opfattelse, at benyttelsen af CRM-systemer er afgørende, såfremt man ønsker en kundeservice i topklasse. Læs meget mere om det her.

Er du virksomhedsejer? Så få straks implementeret et effektivt CRM-system

Når man skal sikre en høj grad af kundeservice er det vigtigt, at man kender sine kunder til fingerspidserne. Det er afgørende at man har kendskab til de enkelte kunder, og til formålet er et godt og effektivt crm system essentielt. Med et CRM-system implementeret i virksomheden sikrer sig man sig nemlig, at ens kunderelationsstyring sættes i system. Med systemet er det let både at registrere alle interaktioner med sine kunder, såvel som efterfølgende at slå dem op i systemet. Man opnår dermed som virksomhedsejer, at kendskabet til kunderne højnes, og kundetilfredsheden bliver forbedret.

Er du selv virksomhedsejer? Så er det bare om at komme ud og sondere markedet for mulige løsninger, og investere i et CRM. At drive virksomhed uden et CRM i det 21. århundrede, er uansvarligt. Man bør udnytte de muligheder som nutidens smarte IT-systemer tilbyder. Vær i øvrigt i den forbindelse opmærksom på, at de fleste nyere CRM er cloudbaserede, og at de kan tilgås overalt, blot man er koblet på internettet. Er dine medarbejdere ude hos kunderne, og skal de hurtigt have fundet relevante dokumenter frem fra CRM-systemet, så ordnes det lynhurtigt via skyen. Det er sådan noget der sikrer en høj grad af kundeservice!

Danskerne forventer god kundeservice – men drikkepenge er ikke en del af kulturen

Der er ingen tvivl om, at der blandt os danskere findes en kultur og forventning om, at vi mødes med god kundeservice når vi handler varer og ydelser. Det skyldes nok i høj grad vores høje priser i samfundet, samt ikke mindst vores skatteniveau, hvorfor vi derfor per instinkt tænker, at der må komme noget godt ud af det. At lønniveauet i Danmark også er højt har gjort, at der aldrig er opstået en egentlig drikkepenge-kultur, som tilfældet ellers er det i udlandet.

canary